Newsletter

up-to-date.pl on Facebook

Kalendarz szkoleń

E-media relations – kontakty z mediami w dobie internetu

Wolne miejsca: 6Zgłoś się

Data: 16 czerwca 2010
Miejsce: Poznań
Prowadzący: Dominik Wartecki
Koszt: 690 zł (do 9 czerwca), 790 zł (po 9 czerwca), ceny zw. z VAT

UWAGA - ZMIANA TERMINU SZKOLENIA

Z przyczyn od nas niezależnych zdecydowaliśmy się na przełożenie terminu szkolenia na 16 czerwca.

Informacje ogólne

Relacje z mediami to jeden z najważniejszych aspektów w budowaniu wizerunku. W dobie rozwoju sieci powszechnie obowiązujące standardy komunikacji ulegają jednak licznym zmianom. Konwergencja dzisiejszych mediów oraz pojawienie się wielu nowych kanałów w postaci choćby blogów, mikroblogów, serwisów dziennikarstwa obywatelskiego, czy tzw. social media zupełnie zmieniła oblicze dotychczas znanych massmediów.

Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się jak poruszać się w świecie internetowego media relations oraz jak wykorzystać nowe szanse na zwiększenie efektywności swoich działań. Przekazana wiedza będzie obfitowała w praktyczne przykłady, dzięki którym obecni w sali uczestnicy będą mogli bezpośrednio dowiedzieć się jak korzystać z poszczególnych narzędzi.

Prowadzący szkolenie mieli okazje pracować lub pracują dla takich marek jak: HBO, Allegro, Kolporter, Centra, GG Pro, Lasy Państwowe.

Grupy docelowe

  • specjaliści ds. Public Relations, marketingu i marketingu interaktywnego
  • brand managerowie
  • project managerowie oraz stratedzy w agencjach reklamowych, interaktywnych i Public Relations
  • właściciele małych i średnich firm

Najważniejsze zagadnienia

  • podstawowe zasady przygotowania treści do mediów online
  • Wyszukiwarki i ich rola w działaniach media relations
  • Nowoczesne sposoby promowania treści informacji prasowych
  • Wire-service, czyli jednym kliknięciem do PAP
  • Social media - szansa na zwiększenie zasięgu działań media relations

Program (9.30 - 17.00)

1. Wprowadzenie

  • Internet AD 2010 a zmiany w mediach
  • media tradycyjne wchodzą do sieci
  • porównanie i konwergencja mediów.

2. Strona WWW - pierwszy krok do własnego medium

  • dlaczego internauci gubią się na stronie firmy?
  • dobre wzorce stron firmowych.

3. Przygotowanie treści na potrzeby Internetu

  • podstawowe zasady redagowania treści do Internetu
    • jak napisać dobry tekst do internetu
    • formatowanie tekstu podstawą jego widoczności
    • czym są kotwice medialne i jak je tworzyć?
  • wykorzystanie wyszukiwarek w działaniach PR
    • zasady SEO PR, czyli ja tworzyć tekst pod wyszukiwarki;
    • wykorzystanie kampanii PPC do wsparcia własnych informacji prasowych.

4. WARSZTAT 1: wyszukiwanie słów kluczowych pod kątem SEO PR

5. E–media relations – nowe zasady w relacjach z mediami

  • przygotowanie treści informacji prasowej
  • materiały dodatkowe
    • jakie powinny być załączniki i w jakim formacie?
    • wykorzystanie serwisów web20 do publikacji materiałów dodatkowych.
    • klipy video i podcasty jako wsparcie działań media relations.
    • dystrybucja informacji prasowej
    • systemy news-wire
    • kanały wire-services

5. E–media relations – nowe narzędzia w ręku PR’owca

  • konferencje prasowe online
  • serwisy dziennikarstwa obywatelskiego
  • biuro prasowe online
  • Social Media Press Release.


6. WARSZTAT 2: Przygotowanie i dystrybucja informacji prasowej w biurze wire-service

7. WARSZTAT 3: Przygotowanie i przeprowadzenie prostej transmisji online

6. WE THE MEDIA – social media w relacjach z mediami

  • Facebook
  • mikroblogi i blogi

7. Monitoring mediów online

  • jak monitorować treść on-line - omówienie płatnych systemów monitoringu
  • RSSy - szansa na Twój darmowy monitoring.

 

Trener - Dominik Wartecki

Od 8 lat stale związany z branżą public relations. Doświadczenie zdobywał pracując m.in. w takich firmach jak Exide Technologies S.A, FRESH, czy Janmedia Interactive, gdzie odpowiadał za stworzenie działu e-PR. Jego specjalnością jest kreowanie szeroko rozumianego wizerunku w Internecie. Współorganizator cyklu seminariów "Rewolucja w Komunikacji", a także autor wielu szkoleń z zakresu internetowego PR. Obecnie jest współwłaścicielem agencji PR - dotPR oraz wykładowcą na Politechnice Gdańskiej i WSE im. J. Tischnera w Krakowie.

Miejsce

Szkolenie odbędzie się w hotelu Sheraton Poznań w samym centrum Poznania - ul. Bukowska 3/9.

 
 

 

 

 

 

Cena szkolenia zawiera

  • obiad w hotelowej restauracji
  • napoje oraz przekąski w trakcie szkolenia
  • wydrukowane materiały szkoleniowe
  • certyfikat szkoleniowy
  • możliwość bezpłatnych konsultacji ze strony trenera w ciągu miesiąca od szkolenia

Tagi: szkolenia, szkolenie social media, emarketing, marketing online, marketing interaktywny, facebook, nasza-klasa, public relations, pr, ePR, e-PR, marketing w internecie