E-media relations – kontakty z mediami w dobie internetu
Data: 16 czerwca 2010
Miejsce: Poznań
Prowadzący: Dominik Wartecki
Koszt: 690 zł (do 9 czerwca), 790 zł (po 9 czerwca), ceny zw. z VAT
UWAGA - ZMIANA TERMINU SZKOLENIA
Z przyczyn od nas niezależnych zdecydowaliśmy się na przełożenie terminu szkolenia na 16 czerwca.
Informacje ogólne
Relacje z mediami to jeden z najważniejszych aspektów w budowaniu wizerunku. W dobie rozwoju sieci powszechnie obowiązujące standardy komunikacji ulegają jednak licznym zmianom. Konwergencja dzisiejszych mediów oraz pojawienie się wielu nowych kanałów w postaci choćby blogów, mikroblogów, serwisów dziennikarstwa obywatelskiego, czy tzw. social media zupełnie zmieniła oblicze dotychczas znanych massmediów.
Podczas warsztatów uczestnicy dowiedzą się jak poruszać się w świecie internetowego media relations oraz jak wykorzystać nowe szanse na zwiększenie efektywności swoich działań. Przekazana wiedza będzie obfitowała w praktyczne przykłady, dzięki którym obecni w sali uczestnicy będą mogli bezpośrednio dowiedzieć się jak korzystać z poszczególnych narzędzi.
Prowadzący szkolenie mieli okazje pracować lub pracują dla takich marek jak: HBO, Allegro, Kolporter, Centra, GG Pro, Lasy Państwowe.
Grupy docelowe
- specjaliści ds. Public Relations, marketingu i marketingu interaktywnego
- brand managerowie
- project managerowie oraz stratedzy w agencjach reklamowych, interaktywnych i Public Relations
- właściciele małych i średnich firm
Najważniejsze zagadnienia
- podstawowe zasady przygotowania treści do mediów online
- Wyszukiwarki i ich rola w działaniach media relations
- Nowoczesne sposoby promowania treści informacji prasowych
- Wire-service, czyli jednym kliknięciem do PAP
- Social media - szansa na zwiększenie zasięgu działań media relations
Program (9.30 - 17.00)
1. Wprowadzenie
- Internet AD 2010 a zmiany w mediach
- media tradycyjne wchodzą do sieci
- porównanie i konwergencja mediów.
2. Strona WWW - pierwszy krok do własnego medium
- dlaczego internauci gubią się na stronie firmy?
- dobre wzorce stron firmowych.
3. Przygotowanie treści na potrzeby Internetu
- podstawowe zasady redagowania treści do Internetu
- jak napisać dobry tekst do internetu
- formatowanie tekstu podstawą jego widoczności
- czym są kotwice medialne i jak je tworzyć?
- wykorzystanie wyszukiwarek w działaniach PR
- zasady SEO PR, czyli ja tworzyć tekst pod wyszukiwarki;
- wykorzystanie kampanii PPC do wsparcia własnych informacji prasowych.
4. WARSZTAT 1: wyszukiwanie słów kluczowych pod kątem SEO PR
5. E–media relations – nowe zasady w relacjach z mediami
- przygotowanie treści informacji prasowej
- materiały dodatkowe
- jakie powinny być załączniki i w jakim formacie?
- wykorzystanie serwisów web20 do publikacji materiałów dodatkowych.
- klipy video i podcasty jako wsparcie działań media relations.
- dystrybucja informacji prasowej
- systemy news-wire
- kanały wire-services
5. E–media relations – nowe narzędzia w ręku PR’owca
- konferencje prasowe online
- serwisy dziennikarstwa obywatelskiego
- biuro prasowe online
- Social Media Press Release.
6. WARSZTAT 2: Przygotowanie i dystrybucja informacji prasowej w biurze wire-service
7. WARSZTAT 3: Przygotowanie i przeprowadzenie prostej transmisji online
6. WE THE MEDIA – social media w relacjach z mediami
- mikroblogi i blogi
7. Monitoring mediów online
- jak monitorować treść on-line - omówienie płatnych systemów monitoringu
- RSSy - szansa na Twój darmowy monitoring.
Trener - Dominik Wartecki
Od 8 lat stale związany z branżą public relations. Doświadczenie zdobywał pracując m.in. w takich firmach jak Exide Technologies S.A, FRESH, czy Janmedia Interactive, gdzie odpowiadał za stworzenie działu e-PR. Jego specjalnością jest kreowanie szeroko rozumianego wizerunku w Internecie. Współorganizator cyklu seminariów "Rewolucja w Komunikacji", a także autor wielu szkoleń z zakresu internetowego PR. Obecnie jest współwłaścicielem agencji PR - dotPR oraz wykładowcą na Politechnice Gdańskiej i WSE im. J. Tischnera w Krakowie.
Miejsce
Szkolenie odbędzie się w hotelu Sheraton Poznań w samym centrum Poznania - ul. Bukowska 3/9.
Cena szkolenia zawiera
- obiad w hotelowej restauracji
- napoje oraz przekąski w trakcie szkolenia
- wydrukowane materiały szkoleniowe
- certyfikat szkoleniowy
- możliwość bezpłatnych konsultacji ze strony trenera w ciągu miesiąca od szkolenia
Tagi: szkolenia, szkolenie social media, emarketing, marketing online, marketing interaktywny, facebook, nasza-klasa, public relations, pr, ePR, e-PR, marketing w internecie